Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/byth.dk/public_html/wp-content/plugins/essential-grid/includes/item-skin.class.php on line 1145

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/byth.dk/public_html/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2715
Hjælp til mental stress | Balance You Therapy
Hjælp til mental stress

Stress er en biologisk overlevelsesmekanisme. En helt naturlig reaktion på, at kroppen er udsat for fare. Denne mekanisme har været faktisk bevirket, at vi mennesker har overlevet siden tidernes morgen på sletten.
Det er en mekanisme, som bliver aktiveret, når vi har følelsen af, at vi møder fare. Tilbage til dengang på sletten, hvor vi oplevede en reel fare ved mødet med tigeren og virkelig handlede om liv eller død. Stress er en ikke en sygdom, men en risikofaktor for sygdom.

Langvarig stress, som bl.a. vi alle sammen oplever i disse coronatider er en tilstand af anspændthed og ulyst gennem længere tid, dvs. uger til måneder. Vi oplever en tvungen afstand fra hinanden, mangel på kram og knus, ensomheden, manglende kontakt til andre m.m. Alt det kan medføre alvorlige konsekvenser både på den fysiske og metale plan.

Langvarig stress kan føre til alvorlig sygdom som fx hjerte- og karlidelser samt depression.

Men stress er alene en reaktion på en overbelastning! Intet andet!

Når man oplever en presset situation, så aktiveres stresshormonerne i kroppen. Adrenalinen, vores kamp-flugt hormon bliver aktiveret og kroppen kommer i højeste alarmberedskab – klar til kamp eller til at flygte.

Med mental stress bliver vi dårligere til at huske, tænke rationelt og analysere. Når man er stresset, kan man opleve mange forskellige følelser, herunder angst, frygt, vrede, tristhed eller frustration. Disse følelser kan undertiden føle på hinanden og producere fysiske symptomer, hvilket gør man til at føle sig endnu værre.

Hvad kan DU gøre?
1. Find ud af hvorfor du er stresset, utilfreds eller frustreret. Hvis du er bange for at få corona eller du bekymrer dig om din økonomi – snak med andre om det, gå online til at få en rådgivning eller bare høre andres menneskers beretninger om deres situation; der er ALTID en udvej, der er ALTID hjælp et finde!
2. Få rigeligt med søvn
3. Få frisk luft og lys – gå ud i naturen, nyd øjeblikket, rens hovedet for tankerne
4. Involverer dine nærmeste – du er aldrig alene hvis du lader andre komme tæt på
5. Tilgiv dig selv at være stresset/syg – væk med skyldfølelsen og bebrejdelsen
6. Overvej nye muligheder i livet
7. Søg hjælp og få sat gang i et behandlingsforløb ( her vil jeg anbefale AMOK) !

BESTIL HER

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *